Hej Enayat;

    det är alltså just som Programmerare du vill jobba? Det är alltså inte "vilket jobb som helst" du vill ha direkt efter gymnasiet, utan just som Programmerare? Stämmer det?

    Programmerare är ett icke-reglerat yrke; i alla fall som det är i Sverige idag... och arbetsgivare får därför anställa precis vem de vill, med vilken utbildning som helst. Det är arbetsgivarens bedömning som gäller och arbetsgivare kan tänka väldigt olika: vissa tittar i första hand på vad du kan uppvisa att du tidigare har gjort ("portföljo") och andra vill se examen från en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet eller från en yrkeshögskola först, innan de tittar på vad du egentligen kan...

    Så, sök jobb och vi hoppas du får ett.

    Lycka till!

    Vänligen
    ANNA

    • : Hej ANNA, jag menar att vilka jobb som helst som Ica eller sånt
    • Julia : Läs gärna på https://www.framtid.se/yrke/gymnasiekompetensyrken - där ges det många exempel på vilka jobb som kan vara möjliga att få direkt efter gymnasiet. Lycka till i ditt jobbsökande!
    • :

      Tack Juli mycket bra info.

    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!
    Läs alla kommentarer