Elev
    Hej!
    Jag har tänkt att söka in till Handelshögskolan i Stockholm med högdkoleprovet till hösten 23.

    Det står att en ska ha 17.0 för att komma in via högskoleprovet. Jag gick igenom mycket i och har näst intill inga värdiga gymnasiebetyg.
    Jag har dock tagit tag i saker nu som 22 åring och fick en 4 från folkhögskolan.

    Där har jag alla behörigheter som krävs utom Moderna språk 3 vilket jag kompletterar på komvux.

    Frågan är om dessa fungerar tillsammans för att komma in eller om det är bara hp + Gymnasiebetyg som gäller?
    • Elev : Tack i för hand för all svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! HHS är ej statlig skola och kan ha avvikande antagningsregler. Den kan också ändra sig. Jag vet inte om de redan har bestämt vad som kommer att gälla till HT23, det är ju ganska långt dit. Fråga studievägledare på HHS. Gör gör övrigt ditt bästa, gör högskoleprovet flera ggr(högsta resultatet kommer att gälla). Titta också på andra (liknande) utbildningar och sök till flera olika utbildningar.