Sara
    Hej,
    Jag hade tänkt läsa ett program nu i höst som kräver matematik 3b, vilket ja inte har läst. Hade tänkt läsa det på konvux under sommaren, men dock veta att kompletteringen inte hinner komma i tid.

    Därför funderar jag på att läsa kursen efter sommaren istället, men frågan är om jag hinner det, dvs när ska komplettering vara klar för att kunna ansöka till vårterminen 2022?

    Om jag börjar läsa kursen den 2/9-2021, hinner jag då få mitt betyg i tid?

    Mvh,
    Sara

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Sista kompletteringsdagen brukar ligga i början av december, kan t.ex bli 1 december. Det borde man kunna se på https://antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum/

    Om du hinner eller inte? Beror på hur snabbt du ska läsa: på heltid läses matte 3 på fem veckor; på halvtid- i 10 veckor och på 25% av studietakten- på 20 veckor.