Kimia
    Hej,jag är osäker ifall jag kommer att hinna med Sv&Ma,på yrkesintroduktionsprogrammet!.Eftersom man måste ut på praktik 2 dagar i veckan!.
    Behöver verkligen ett svar,på min fråga!!!.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, om ditt mål är att få godkända grundskolebetyg, är det i första hand Preparandutbildning som du bör välja. Yrkesintroduktion är tänkt för att lära sig ett yrke utan att nödvändigtvis få behörighet att söka till nationella program på gymnasiet. Angående möjlighet att hinna med två ämnen, så är det väldigt individuell och beror mycket på dina personliga förutsättningar. Mitt råd är att du läser läxor varje dag hemma och söker läxhjälp på biblioteket eller i en räknestugan, fråga speciallärare på skolan om var du kan få hjälp med dina grundskoleämnena utanför lektionstid. Önskar dig lycka till! Milla syv
    Studie- och yrkesvägledare