Julia SYV på FrågaSYV

    HEJSAN,
    så roligt att du började lastbilsutbilding! De som tog in dig på utbildningen borde känna till din ålder. De borde också tänkt på den tiden det normallt sett tar att uppnå olika lastbilsbehörigheter, C och CE. Om du vore för ung, borde inte de utbildningsansvariga ha tagit in dig på utbildningen, därför tror jag och hoppas att det är OK. Men prata gärna med dina lärare och kanske även med rektor (utbildningsansvarig) för det är rektor/utbildningsansvarig som borde ta ansvar och skulle det visa sig att du är för ung, tycker jag du bör krava att din utbildning "fixar" en lösning som fungerar för dig; du ska inte behöva lida för att du blev antagen till en utbildning, till vilken du var för ung för att tas in.
    Utbildningsansvariga kan givetvis inte göra dig äldre; de kan inte heller ändra på de generella regler som finns med någon sort lösning borde ni kunna få fram.
    Hälsningar och Lycka till!

    Julia syv