Emma
    Hej! Jag har nu gjort mina gymnasieval (estet, handel och sam) och nu är det så att jag inte är behörig till något av programmen pga usla betyg från höstterminen (vi snackar F och E i samtliga ämnen). Tror ni att jag hinner jobba upp mina betyg under den korta tid som är kvar i nian? Finns det något jag kan göra för att bli bättre?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa du kan göra är ju att prata med varje lärare för att få veta dina exakta förutsättningar att förbättra dina betyg under våren - det är svårt om du ska gissa dig fram till detta. Gör upp en plan för varje ämne, kanske ett veckoschema där du skriver upp det du ska göra. Försök och få så stor kontroll över ditt pluggande som bara är möjligt. Har du viljan och motivationen så kan det räcka långt. /Lena, Syv