alexsandra
    Hejsan! Jag valde linjen stylist på Plusgymnasiet, som jag nu under "andra" året på gymnasiet har ångrat något otroligt mycket, inte ALLS intresserad. Är det dumt att hoppa av och försöka läsa upp, ex på komvux för att sedan läsa vidare till något jag tycker är vettigt och kan jobba inom i framtiden?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, näää, vad tråkigt att du nu inte gillar programmet du går på - med bara nästa år kvar!! Om du absolut inte grejar att vara kvar så får du väl hoppa av och jobba - du får söka Komvux från hösten du fyller tjugo. Ett annat alternativ är att avsluta dina studier via en Folkhögskola på deras Allmäna kurs - som kan ge dig en högskolebehörighet - dock ingen yrkesexamen.

    Läs mer här; http://www.folkhogskola.nu/

    Boka en tid med din Syv på skolan och prata om dessa olika alternativ och vilket som skulle passa dig bäst. /Lena, Syv