Hej Cristina!
    Både Administratör och Samordnare är i Sverige icke-reglerade yrken, vilket betyder att de som anställer får fritt bestämma med vilken utbildning och vilka övriga meriter som de anställer. Det finns mängder av olika utbildningar inom administration och man kan bli teamledare eller samordnare/koordinator med vilken utbildning som helst eller utan "vilken utbildning som helst" (det bestämmer hen som anställer eller ger uppdrag och betalar för utfört arbete).
    Inom administration finns väldigt många olika "underavdelningar", t.ex kan man jobba distributionsadministratör eller som utbildningsadministratör. Vissa administrativa yrken saknar "admin" i yrkestiteln, se t.ex info om yrket Antagningshandläggare.
    Du kan med vilken utbildning som helst söka administrativa jobb. Ofta (men inte alltid) ger "rätt utbildning" och tidigare arbetslivserfarenhet inom liknande områden förtur/fördel när man söker jobb. Vilken utbildning som är "rätt" är många ggr upp till en arbetsgivare men om man söker jobb som Vårdadministratör, då är det så att det mer eller mindre krävs att man har yrkeshögskoleexamen inom vårdadministration (se exempel på relevanta utbildningar: utbildning/yrkeshogskolan-i-landskrona/halso-och-vardadministratörutbildning/campus-nykoping/medicinsk-sekreterareutbildning/yh-region-kronoberg/medicinsk-vardadminstratörutbildning/xenter-botkyrka/medicinsk-sekreterare-xenter).
    Även Speditör och Logistiker är en sort "administratör"; titta gärna på utbildningar: utbildning/nbi-handelsakademin/logistics-plannerutbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/internationell-miljoinriktad-speditörutbildning/hermods-yrkeshogskola/internationell-handelslogistiker-green-management).