Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    läs gärna all info som står på utbildningens egen hemsida - i första hand på sh.se/internationell-migration-och-etniska-relationer-imer/din-framtid. Fr¨ga också de som jobbar på den utb. om de har gjort enkät: frågat sina f d studerande om var de jobbar idag.
    På utb.webbplats, länk ovan, står det bl.a följande: "Vanliga arbetsplatser bland tidigare studenter är på myndigheter som Arbetsförmedlingen, Migrationsverket, Kommuner, Polismyndigheten eller på Tullverket." Alltså kan man t.ex jobba som Arbetsförmedlare, Beslutsfattare på Migrationsverket, Civilutredare hos Polisen eller som Tulltjänsteman.