hassan
    Hur ska jag bevisa till min lärare att jag var den som skrev mitt text och att det var min vän som tog min text utan mitt lov? Jag arbeta hårt för de arbetet och nu är allt förstörd... Jag går på gymansiet, snälla kom med tips på hur jag kan ta mig ur detta vraket...

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hassan, var det en hemuppgift? En uppsats? Har din lärare ngt förslag på hur du kan bevisa att det är du som skrev texten? Mitt förslag är att du erbjuder dig att "undet övervakning " t.ex när provvakt vaktar skriva en liknande text "ur huvudet" för hand, på papper, utan att använda dator.

    Ett annat sätt att bevisa skulle vara att berätta för läraren exakt när och hur du arbetade med texten, vad som inspirerade dig och arbetet fortskred, dag för dag...

    Enklare är kanske att du skriver En ny text, som håller samma kvalité som den som blev ifrågasatt.

    Be dina vårdnadshavare prata med läraren och kom överens hur du ska få bevisa att du har rätt. Om du känner att läraren inte agerar på ett sätt som främjar rättvisa, vänd dig till rektor .. Att prata med kurator kan hjälpa. Kuratorer brukar ha erfarenhet av liknande situationer och kan ge användbara tips. Hoppas det löser dig!