Elev
    Hej!

    Så jag är en person som har det alltid svårt för mig att bestämma mig för ett ämne att skriva om det kan vara debbat det kan vara annan slags txt men jag är alltid kluven.

    Inför gymnasiearbetet är jag också väldigt fundersam på om vilket ämne jag ska skriva om. Jag kommer inte på något ämne men jag har lita områden som jag är intresserade av att skriva om men kan inte framställa någon fråga. Jag undrar om jag skulle kunna få hjälp med att formulera fram en fråga till dessa områden jag går fram och tillbaka mellan.

    Områdena är:
    Baby-boomer, generationen z
    Privilegier
    Et lands IQ/IQ test
    konventionell medicin och alternativ medicin

    Med vänliga hälsningar
    • Julia :

      Vilket program läser du på gymnasiet nu (och vilken inriktning på programmet)? Tema för gymnasiearbete måste stämma överens med inriktningen på ditt program, därför går det inte att svara om man inte vet vilken utbildning du går på gymnasiet. :)

      För övrigt så är inte SYV expert på att välja tema för GA. Givetvis kan vi försöka ge några tips! men du måste få temat och frågeställningen godkända av din handledare för GA, på din gymnasieskola. :)

    • : Jag förstår. Jag går samhällsvetenskapsprogrammet inriktning medier information och kommunikation. Men jag hoppas ändå att få lite tips kring teman som är associerad med min inriktning från er. Någon guidelinje eller något liknande för att få något hmm om det skulle vara hjälpsamt.
    • Julia : Alla är välkomna att kika på https://www.fragasyv.se/info/tema-for-gymnasiearbete