Oscar
    Jag har kollat runt lite och läst om fastighetsföretagande linjen på MAH och det verkar intressant. Folk skriver om fastighetsförvaltare samt facility mananger och olika inriktingar inom det området. Jag vill gärna veta vad det finns för inriktningar så jag kan läsa lite om dom andra inriktningarna också och vad jag kan söka till som intresserar mig. Jag läste även om yrkesutbildning inom detta område och vill gärna ha lite info angående det.
    Tack på förhand mvh Oscar.

    Mvh Oscar.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, Oscar!

    Alla utbildningar på högskola/universitet i Sverige hittas via www.studera.nu - och du kan leta där redan nu men tänk på att flera utbildningar kan dyka upp till 15 mars, då ansökningsperioden börjar till högskoleutbildningar med start höstterminen 2016.

    Alla Yrkeshögskoleutbildningar kommer att finnas på www.yhguiden.se så fort de är beviljade av Myndigheten för yrkeshögskola. De beviljas kontinuerligt med ett stort "utsläpp" kommer att ske i slutet av januari - därför råder jag dig gå in på YH-guiden i början av februari och se om några nya intressanta för dig yrkeshögskoleutbildningar har dykt upp.

    Exempel på yrkeshögskoleutbildningar:

    Fastighetsförvaltare (i Örebro)

    Fastighetsförvaltare (i Stockholm)

    Du kan bara söka de utbildningar som kommer att starta och alla de finns redan nu eller kommer att finnas på www.studera.nu och www.yhguiden.se

    Dock kan det finnas utbildninar på privata skolor där du själv betalar för din utbildning. Då handlar det om att betala 60 000 kr. per läsår (ungefärligt pris) + att du inte har rätt till Studiemedel under studierna där.

    Har man inte råd (eller om man inte vill) söka privata alternativ, är det då högskola eller yrkeshögskola som man söker till.

    Du kan också med fördel vända dig till Studievägledare på den institutionen där utbildningar som intresserar dig - ges (gäller högskola).

    Inom yrkeshögskola vänder man sig till den utbildningsansvarige. Har du konkreta frågor om någon YH, kan du höra av dig - och vi kan försöka hjälpa dig att hitta svar på dina frågor.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare