lukas

    Vad krävdes det för att komma in på Europaprogrammet inom ekonomi på handels i Göteborg? Vad finns det för mer högskolor i Göteborg som erbjuder ekonomilinjer för att kunna bli t.ex revisor. Tack på förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Europaprogrammet på GÖTEBORGS UNIVERSITET finns med olika inriktningar bl.a inriktning Nationalekonomi, se gu.se/europaprogrammet-nationalekonomi och inriktning Företagsekonomi, se gu.se/europaprogrammet-foretagsekonomi - vad jag kan se så krävs samma särskild behörighet till båda de utbildningar, nämligen godkända betyg i gymnasiekurserna matte 3b eller 3c och samhällskunskap 1b.
    Grundläggande behörighet t.ex Examensbevis från gymnasiet med godkända betyg i svenska 2,3 och engelska 6, krävs alltid till alla svenska högskole-universitetsutbildningar.
    ***
    Vad gäller "högskolor i Göteborg" som erbjuder ekonomiutbildningar så är det i första hand GÖTEBORGS UNIVERSITET och i andra hand Chalmers, där ekonomiutbildningar som kan bli grund inför att - på sikt - bli auktoriserad revisor, som jag kan rekommendera att du tittar närmare på. Kontakta studievägledningen på de lärosätena; de känner till sina egna utbildningar mycket väl, bättre än någon annan! :)

    Studie- och yrkesvägledare