Madelene
    Jag går på folkhögskola och blir inte högskolebehörig förrän 2a juni men vill gärna läsa sommarkurser på högskola/universitet i sommar. Går det att lösa och i såna fall hur?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Det ser tyvärr inte så bra ut: på https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/ ser du att du måste komplettera med betyg redan 16mars det vill säga imorgon. Du kan göra ansökan idag eller imorgon och be om dispens, dvs anstånd men jag tror det blir svårt att få. Du kan dock ha tur och det kan finnas restplatser på de sommarkurser du vill gå. Med vänlig hälsning, Mikael