moli

    Hej, Jag läser sista terminen samhällsvetenskapligt program som innehåller 180hp. Jag har vissa kurser som jag inte har klarat så jag funderar på att ta en paus och börja jobba. Men jag undrar om jag under tiden kan få ett högskoleexamensbevis eftersom jag har läst över 120hp (jag har 157,5hp) och gjort en b-uppsats? Och sen jag när har läst resterande poäng och har 180hp då även få mitt kanditatexamensbevis?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det är en fråga som du måste få svar på från den institutionen som du vill examen ifrån. För olika examina är antal högskolepoäng en av kraven, men det finns också andra krav, bl.a på exakt kursinnehåll + att institutionen måste ha examinationsrätt i den sortens examen som du vill få ut.

    Studie- och yrkesvägledare