Yus
    Hej det är så här att jag läser vissa kurser på komvux och vill be dem att göra en komvux examen till mig så jag kan söka vidare till högskolan. Jag undrar vilka kurser är det som måste finnas i ett högskoleförberedande examen ?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Yus,
    du måste göra planering mot Examensbevis med SYV på komvux i din kommun. Reglerna är komplicerade; vissa undantag kan göras (enligt Rektors beslut, om rektor på komvux fattar, alltså, ett beslut om det). Det är därför omöjligt att ge fullständig och helomfattande info om vilka kurser som måste finnas i ett högskoleförberedande examen från komvux.
    Vänligen
    L.

    Liselotte