Hej Emil,
    det vi vet om yrket IT-forensiker uppger vi i presentationen på framtid.se/yrke/it-forensiker
    Ytterst är det upp till Polismyndigheten att bestämma vem de tycker passar för jobbet. Jag kan t.ex tänka mig att någon som i grunden är polis men även har skaffat sig högskoleutbilding inom data/IT-område skulle vara bäst kandidat för jobbet.

    Ta kontakt med NFC, ställ din fråga till dem. Du får sedan gärna höra av dig och berätta vad du fick för svar. Lycka till!