Hej Nathalie,
    jag antar att det är den här utbildning: lnu.se/program/industriell-ekonomi-hogskoleingenjör du menar. Jag kan inte i utbildningsbeskrivningen se att man tar ut /eller kan ta ut Kandidatexamen, utan det står Högskoleingenjörsexamen/ - kontakta gärna de utbildningsansvariga på den institutionen där utbildning ges och fråga om deras utbildning kommer ge behörighet till de masterprogram som kommer att finnas att söka om 3 år.
    Oavsett deras svar, så måste möjlighet finnas att läsa vidare och på sikt få en likvärdig utbildning som motsvarar Civilingenjörsexamen. Om inte annat, så kan du söka med examen från den utbildningen som du är intresserad av ni, till Civilingenjörsprogrammet och om du blir Antagen, ansöka om "tillgodoräknande av tidigare utbildning".
    Alternativt ska du kunna söka kurser så att du kan ta ut kandidatexamen och bli behörig till masterprogrammen.
    Vilka masterprogram (2-åriga på avancerad nivå) som kommer att erbjudas om 3-4 år är det idag ingen som vet. Därför är det omöjigt att planera i detalj.