Helen
    Jag går på Norra Real program naturmiljö och är intresserad av att gå tandläkarprogrammet på Karolinska Institutet. Jag vill därför veta vad snittbetyget är samt betygssnittet på högskoleprovet för detta program, tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Helen,
    enligt Antagningsstatistiken var lägsta antagningspoäng 21.3 på betyg och för den gruppen, som kompletterade med betyg efter gymnasiet var den siffran 22.29.
    Resultat av Högskoleprovet som gav plats på Tandläkarprogrammet på Karolinska Institutet var 1.55.
    Alla dessa data avser antagning till Höstterminen 2014.

    Bästa hälsningar & lycka till!
    Liselotte SYV
    Liselotte