Elev

    Hej, Jag heter Hamdi och funderar på att plugga i Lund efter studenten. Jag har inte A i alla ämnen utan nästan C i alla ämnen. Jag vill plugga socionom eller Kriminologi programmet. Finns det en chans att jag komma in med mina betyg eller är Högskoleprovet nödvändigt?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    på grund av att ingen vet vilket meritvärde som nästa gång kommer ge plats på utbildningen, så är det bra att även göra högskoleprovet. Så, om du kan - gör högskoleprovet.
    Givetvis kan man ta och titta på antagningsgränser i "då-tiden", alltså hur det gick förut, men det är ju ändå bara en "fingervisning" och inte ngt som man kan vara säker på. :)