Daniel
    Måste man ha gjort högskoleprovet för att komma in på lärarhögskolan, inriktning Idrott och hälsa åk 7-9? Söker främst för högskolan i Gbg, Karlstad elr Halmstad

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Daniel!
    Vi har sammanställt info om Högskoleprovet på http://www.fragasyv.se/info/hogskoleprovet

    Det är frivilligt att göra Högskoleprovet. HP ger dig en extra chans att få plats på högskola i Sverige. Enkelt uttryckt, är HP en chans för den som har lite för låga betyg att ändå få plats på en högskoleutbildningen i Sverige.
    Om det finns lediga (tomma platser) på utbildningen - då kommer alla behöriga in.

    Det skadar inte att göra HP. Kostar 450 kr. Om man har råd, bör man göra HP. Det är en värdefull erfarenhet.

    Återkom om jag inte svarade på din fråga eller om du kommer på en annan fråga.
    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA