Sara

    Hej högskoleprovet betalar tbx avgiften om de skulle va så att man blir sjuk eller liknande för mars. Men om jag ska skriva provet i maj då och blir sjuk? Får jag frf tbx mina pengar? Jag kan inte de någon information om det

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,

    testa ställ din fråga på facebook.com/groups/hogskoleprovet.nu eller på den sidan där du anmälde dig till högskoleprovet. Annars så kan vi här i forumet på FRåGA SYV ta ansvar på vad som händer med din avgift. Vi råder dig att genomföra provet, men om du blir sjuk och inte kan göra det - då är det så klart mycket tråkigt och jag förstår att du i så fall vill få tillbaka den avgiften som du betalade in (men jämför: avgift för en prövning är 500kr, alltså högre än för hela högskoleprovet). Kanske kan man flytta fram, alltså slippa betala för högskoleprovet nästa gång, vid nästa möjliga tillfälle för HP?
    Men, som sagt, jag vet inte exakt hur det kommer att bli för de som betalade in avgiften för högskoleprovet 8 maj 2021 med sedan blir sjuka och inte kan göra provet. Det ligger utanför den kompetens (kunskap) som vi på FRåGA SYV har. Det kan också bli så att info förändras: mer info om villkor kring HP den 8 maj 2021 kommer, förhoppningsvis, längre fram.