Kimia
    Är det enda sättet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Kimia, om man har betyg E i alla behörighetsgivande kurser, och man vill ändå läsa samma kurser (alla eller några eller en kurs) - så heter det att man vill läsa "för konkurrenskompletterng". Vissa kommuner tillåter det ibland, men det är inte vanligt. Det kan ändras också - från år till år - beroende på kommunens ekonomi.
    Särskilda prövningar, som du själv betalar för, är det vanligaste sättet att konkurrenskomplettera (eller fösöka ... för att det inte är säkert att man får högre betyg när man gör prövning).
    Ett annat sätt är att göra Högskoleprovet.
    Hälsningar
    Liselotte