Jwan
    Jag har godkänd i matte 1b och 2b får jag göra prövningar i matte 1a och 2a istället för matte 1b och 2b? tycker att et är lättare med att göra prövningar i matte 1a och 2a.
    Tacksam för svar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, om du får högre betyg i matte 1a och 2a än du har i matte 1b och 2b, kommer de högre betygen räknas in i stället för de lägre betygen. Du har rätt i att det är lättare att få högre betyg i a-spåret i matte än i b-spåret (det tycker i alla fall de flesta).