Sisi

    Hej! Snart tar jag studenten och jag har sökt till apotekprogramet på universitet, men nu efter att det blev försent att ändra sin val, så har jag ändrat mig och vill söka tandläkareprogrammet som börjar på vårterminen. Frågan är om jag kommer in på apotekare programet och tackar ja till platsen, kan jag söka fortfarande under hösten till tandläkareprogrammet som börjar på våren, och om jag fick plats på tandläkareprogrammet kan jag avsluta min studie från apotekare programet??

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, det kan du göra. Du får söka till andra utbildningar när du läser en utbildning. Om du kommer in på en annan utbildning som du hellre vill läsa, då kan du hoppa du av en tidigare utbildning. Dock rekommenderas det att du försöker få godkända betyg i alla kurser du läser på utbildningen (detta bland annat för att kunna få fortsatt studiemedel från CSN).

    Studie- och yrkesvägledare