Samuel
    Kan man hoppa av ett individuellt val och fortfarande få ett examensbevis? Vad är konsekvenserna om man hoppar av en kurs? Någon meritförändring om du hamnar från 2600 till 2500?

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är ok att ha betyg i 2500 p om det är betyg i de ”rätta kurserna”.

    Studie- och yrkesvägledare
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Samuel,

    det "vanliga" är att gymnasieelever läser endast 2500 poäng /de läser på Heltid/.
    Om man har U-kurser, enligt rektors beslut, extra-kurser - och läser med det på mer än heltid, är det ett undantag.
    Prata med SYV på din skola.

    Oavsett vad jag eller någon annan säger, så är det rektor på din skola som bestämmer, pga det är hen som med sitt underskrift kommer att försäkra att alla regler följdes och du uppfyllde kraven för examensbevis.
    Kraven för examensbevis är rätt komplicerade.
    ... utan att vara insatt i alla detaljer, går det inte att säga ngt.

    Vänligen
    ANNA