Elvira
    Jag har börjat ettan på naturprogrammet detta år, men känner mig väldigt omotiverad och jag vet att jag skulle kunna prestera bättre än vad jag gör.
    Jag är även lite osäker på om jag verkligen har valt rätt...
    Därför undrar jag om man kan hoppa av gymnasiet nu och söka om och börja gymnasiet nästa år?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, din kommun är ansvarig för att erbjuda dig en gymnasieutbildningen fram till hösten du fyller 19 år så än finns tid skjuta upp gymnasiet lite om det verkligen är vad du behöver. Diskutera alternativ med din Syv på skolan tillsammans med dina föräldrar så ni vet villkoren - viktigt är att du får all information om hur du söker in till gymnasiet igen. /Lena, Syv