ravi prasad
    Jag har gått klart etta jag har massa f ämnen i två an kan jag hoppa av nu och börjaom 2an

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad synd att det blivit så! Det bästa är om du bokar tid med din Syv på skolan och går igenom vilka dom bästa alternativen kan vara för dig om du fortsätter eller om du går om. Det är skolan som tillsammans med dig och din familj avgör utifrån din situation vad som är bäst via ett sk Åtgärdsprogram. Att gå om tvåan kan ju vara ett alternativ om du får det och att det finns plats - det är rektor som bestämmer. Men då är det viktigt att diskutera vad som behövs göras- vilket stöd du behöver för att du inte ska hamna i samma situation igen. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv