Murat
    Hej! jag har hoppat av gymnasiet för drygt ett år sedan för att jag inte orkade med all teoretiska ämnen i skolan.
    Men nu känns det som att det är klart vilat och jag vill börja gymnasiet igen så fort så möjligt men jag behöver lite hjälp med att söka till gymnasiet osv.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du fått tillbaka motivationen! Dessvärre har ju all antagning till gymnasiet redan varit men jag föreslår att du tar kontakt med Gymnasieantagningen i ditt län/kommun/stad - du bör kunna googla på det - och ser om du kan hinna komma med i de reservantagningar som görs nu.

    Vill du få en gymnasiekompetens med högskolebehörighet med lite äldre ungdomar och vuxna eftersom du faktiskt har hunnit bli arton så kan du söka dig till Folkhögskolans Allmänna kurs/linje. Läs mer om de här; http://www.folkhogskola.nu/ /Lena, Syv