Savannah

    Hej, Jag känner mig lite smått förvirrad över korrelationen mellan studiefart och Hp poäng. Om en kurs är på 30 Hp med studietakten halvfart, innebär det endast då att det är en kurs på ett år med studietakten halvfart, det vill säga 50%? Jag hade tänkt söka kurser med olika hp, men som sammanlagt blir upp till en studietakt på 100%. Vilket om jag inte missförstår mig innebär fulltidsstudier. Skulle jag komma in på mina 2 kurser som är vardera 7,5 hp, med kvartfart och den här kursen på 30 hp, med halvfart hade detta motsvarat heltidsstudier, dvs 100%? ----------------------- Sedan har jag en annan fråga som egentligen har med detta att göra och frågan lyder som följande: Är det möjligt att läsa flera kurser men på olika universitet samtidigt. Låt oss i detta tillfälle låtsas som att ett av mina 7,5 hp kurser är från SU och den andra 7,5 hp kursen är från Uppsala, hade detta varit möjligt? Båda kurserna är på distans utan sammankomster. Tacksam för snabbt svar! Tack på förhand! Hälsningar Savannah Salheim

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Savannah!
    det du skriver i din "fråga" stämmer. Du ställer frågorna och själv svarar på dem, och du ger de rätta svaren. :)
    Ja, man kan läsa på flera olika lärosäten samtidigt och läser man 30 hp på en termin, så är det heltidsstudier under den terminen.