Julia SYV på FrågaSYV
    Hej, som du kan se på http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_HU.pdf får Matte 2,3 och 4 läsas som programfördjupande på HU.
    Dock måste du fråga på just den skolan dit du söker - om de planerar ha mattekurserna på listan från vilken ni på HU får välja kurser. Varje skola kan omöjligen erbjuda alla kurser. Ingår inte en kurs som obligatorisk i ditt program/inriktning (och det gör inte mer matte än 1b på HU) finns det inte någon garanti på att man får läsa den.
    Bästa hälsningar
    Julia SYV