Bianca
    På den gymnasieskola jag har valt finns det bara ekonomi som inriktning så matte 3b är ett krav)

    Hur är matten på ekonomiprogrammet i vanlig matte & företagsekonomi?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, matte är ju ett ämne man måste vara beredd att plugga inte bara på lektionerna när man går ett högskoleförberedande program, är du van att kämpa med matten och utmana dig och inte ge upp så kan det ju funka. Du har ju ändå ett C så det är en bra start! Det blir dock jobbigt om du tycker matten är jobbig och inte gärna jobbar med matten hemma.

    Kanske det vore bra om du gick en provdag på Ekonomiprogrammet. Då kanske du kan få en bättre överblick över hur matten och företagsekonomin är och om det passar dig. Då kan du prata med elever och lärare om det som oroar dig. Kolla om det är möjligt!/Lena, Syv