dodo
    Jag undrar om biomedicinsk analytiker endast jobbar på labbet eller om dem även tar blodprover på patienter?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Biomedicinska analytiker (BMA) kan arbeta på ett laboratorium, bade inom sjukvården och inom forskning vid universitet eller inom läkemedelsindustri/bioteknologi. Om man jobbar på t.ex Blodcentralen då tar BMA prov på patienter men på ett läkemedelsföretag har man andra uppgifter, som inte inkl kontakt med patienter.