Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Annelie,

    studera.nu/att-valja-utbildning/lararutbildningar/lararutbildningsguiden/val läser man bl.a att Förkunskaper som krävs varierar på sökandes erfarenhet. Är du säker på att du behöver fler än 60 hp inom ämnet hem- och konsumentkunskap?
    *****
    Kan det vara så att du förväxlade det med KPU, kompletterande pedagogisk utbildning som är en annan utbildning än VAL?
    Jag föreslår att du tar reda på exakt vilka förkunaksper just du behöver för att kunna delta i VAL.

    lararutbildning.nu/val/#kontakt finns kontaktformulär för frågor om VAL. Du får gärna använda den för att ställa din fråga direkt till de som ansvarar för just VAL och är experter inom det område!