Kimia
    Hur blir det om man hamnar i en urvalsgrupp antingen höga betyg/hög resultat av hp?,& hur stor är chanserna då att man kommer in på läkar/tandläkarlinjen?.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Det beror helt på vad dina konkurrenter har för betyg och/eller resultat av högskoleprovet. Du kommer ju att tävla mot dem. Som i varje tävling är det den som är bäst som vinner. För att kunna bedöma dina chanser måste man veta vem konkurrenterna blir och det kan vi omöjligen veta för att det är tusentals elever i Sverige som ännu kanske inte ens bestämt sig om de skall söka samma utbildning som du kommer att söka eller ej.

    Bästa hälsningar & stort lycka till med dina studier!
    Anna