Victoria
    Det program jag vill gå finns inte i min stad så jag måste då flytta. Men hut blir det med boendet då måste man betala för det tex räkningar? Och pengar för mat och sånt får man det typ varje månad eller måste man jobba och måste betala allt sånt själv?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan få ett litet ekonomiskt bidrag om du måste bo på skolan eller på annan plats än hemma. Men bara om programmet inte finns i din kommun/samverkansområde eller om du väljer ett riksrekryterande gymnasium.

    Men det är inte så mycket pengar så ofta måste du eller din familj skjuta till pengar. Boka tid med din Syv vid skolstart och ta reda på just dina villkor för val utanför din kommun. /Lena, Syv