Hej!
    du kan läsa 120 hp (fyra terminer på heltid) Spanska och 90 hp (tre terminer på heltid) i samhällskunskap (på en valfri högskola-universitet) och söka sedan till KPU, kompletterande pedagogisk utbildning. KPU är en utbildning = 90 hp, 3 terminer på heltid eller 6 terminer på halvtid.
    Prata gärna med studievägledare på lärarutbildningar, men du kan börja med att söka läsa Spanska I eller A och/eller Samhällskunskap I eller A, alltså 30hp-kurser i spanska och i samhällskunskap på högskolenivå. Rekommenderas att läsa samma ämne på samma lärosäte (och inte "hoppa mellan" lärosätena) - detta för att undvika risk för "överlappning" så att det inte blir "för lite studier" trots 3 eller 4 terminer på heltid.