Inez
    Hej! Jag ska börja på Värmdö gymnasium med inriktningen natur-sam om en vecka. Jag funderar på att bli läkare i framtiden men eftersom jag inte är säker på att det är det jag vill bli så valde jag natur-sam eftersom jag tror att jag kommer tycka att den linjen är roligare än natur-natur. Men nu till min fråga, om jag vill bli läkare i framtiden, kan jag då komplettera med kurser under min gymnasietid som gör mig behörig till läkarlinjen? och i sådant fall vilka kurser är det jag behöver läsa? Eller måste jag komplettera efter jag tagit studenten med ett basår eller liknande?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan säkert inom en programfördjupning eller Individuellt val komplettera med de nödvändiga kurser du behöver. Dom är Matte 4, Fysik 2, Biologi 2 och Kemi 2. Kolla direkt med Syv vid skolstart på Värmdö vilka möjligheter du har. /Lena, Syv