Jonas
    Hej!
    Vill bli brandingenjör och vet då att man behöver plugga en högskolelinje med områdesbehörighet 9.
    Vilket gymnasieprogram kan jag gå för att då få områdsbehörigheten 9 så jag kan komma in på den linjen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, utifrån de kurser som Områdesbehörighet A9 (som den heter för dig eftersom du går nya gymnasiesystemet) innehåller så verkar Teknik eller Naturvetenskapliga programmen vara lämpliga program. Där får du alla behörigheter. /Lena, Syv