Sergie
    Hej mitt fråga är hur blir man en musiklärare av grundskola.
    jag skulle vilja ha en detaljerad step by step hjälp.
    från avslutning av skola tills man blir behörig musik lärare.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sergie!

    I yrkespresentationen Musiklärare>> beskriver vi några olika vägar man kan gå för att bli behörig musiklärare.

    Lärarutbildningen /i första hand för grundskolelärare/ är återigen under utredning och kan förändras igen inom kort. Vi vet därför inte helt säkert hur det kommer att se ut om några år.

    Det vi vet idag om hu man kan bli behörig lärare i musik, har vi beskrivit under UTBILDNING i yrkespresentationen "musiklärare" >>.

    Det är också /idag/ möjligt att få jobb som obehörig lärare med diverse olika tidigare utbildningar i bagaget, enligt rektors bedömning /dvs rektor som anställer får bestämma/ och sedan efter några år i yrket kan man komma in i ngt. projekt för att få hjälp att bli behörig lärare.

    Jag beklagar att jag inte kan ge ett bättre eller mer detaljerat svar.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte