Hej Caroline;
    kika gärna på avsnitt utbildning i yrkespresentationen Präst på Framtid.se, där det förklaras "den vanliga" vägen till yrket präst inom den Svenska Kyrkan.
    På vilket sätt man kan tillgodoräkna sig den utbildning du nämner i din fråga, för att förkorta utbildningsvägen, kan vi på Fråga SYV inte ge svar på utan måste hänvisa dig till de som borde kunna ge svar: personal på Svenska kyrkans utbildningsinstitutet.
    Vänligen
    ANNA