Farhan
    Hej!
    Skulle vilja fråga ifall det är möjligt att kunna bli revisor ifall man läser någon yh utbildning, och ifall man kan vilken utbildning måste jag då läsa, och hur kommer min väg att se ut ( hur många år ). Ifall ni kan hjälpa mig med dessa frågor skulle jag bli jätte glad

    Tack på förhand

    Mvh Farhan

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan absolut hitta olika ekonomiutbildningar inom YH men just revisor kräver att man läst ekonomi på universitet eller högskola.
    För att få avlägga revisorsexamen krävs minst 3 års teoretisk utbildning vid svenskt universitet eller högskola samt minst 3 års praktisk utbildning under handledning av en godkänd eller auktoriserad revisor.

    Här kan du läsa mer http://www.revisorsnamnden.se/rn/utb_intro/bli_revisor.html

    /Lena, Syv