Emma
    Hej mitt namn är Emma!
    Jag går i 9:an och har fastnat för yrket veterinär. Men jag vet inte hur jag ska till väga när jag ska söka gymnasium.
    Jag vill läsa Naturvetenskap men måste jag läsa någon speciell inriktning? Isåfall vilken?
    Vilka kurser behöver jag gå?

    Jag har som ni kanske märker inte så bra koll på sånt här;)

    Mvh Emma

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Om yrke veterinär läs på http://www.framtid.se/profession/veterinar/

    De kurser du behöver för behörighet finns alla på NA, inriktning Naturvetenskap och det är den utbildning du behöver söka till om du vill bli behörig söka till Veterinär direkt efter gymnasiet.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare