Cleo
    Hej! Jag vill/ska bli kirurg, men jag pluggar på samhällslinjen. Hur ska jag plugga de kurser jag inte läser obligatoriskt på samhälle och hur får jag det här att fungera?

    Vad är behörigheten för läkarprogrammet?

    Säg helst inte "byt linje", tack :)

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    För att bli behörig till att söka läkarprogrammet så behöver du grundläggande behörighet samt matte 4, biologi 2, fysik 2 och kemi 2. Det kan du få genom att läsa ett naturvetenskapligt basår på högskola eller univeristet. Eller läsa upp kurserna på komvux :-)

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare