Iris
    Det finns en utbildning på Chalmers som heter "Teknik och arkitektur" där man efter tre år ska få välja om man vill ta arkitekt- eller civilingenjörsexamen. När jag kollar på kurserna under de tre första åren verkar det inte som att man inte har lika mycket matte som de övriga civilingenjörsprogrammen. De saknar exempelvis envariabelsanalys, vilket brukar vara en obligatorisk kurs på alla civilingenjörsprogram.

    Min fråga är: Hur blir man civilingenjör om man väljer detta program? Kommer man få ta igen matten under sin master? Eller är det bara så att programmet har mindre matte?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Iris, det är en fråga du måste ställa till de som jobbar på just den utbildningen - kontakta studievägledare som jobbar på den institutionen som ger den utbildningen. Allmänt gäller: om det står att utbildningen leder till civilingenjörsexamen, då borde det stämma, att den gör det och om man klarar av de kurser som ingår - så borde man kunna ta ut civilingengörsexamen.