Denise
    Hej, hur blir man domare och hur måste betygen se ut för att kunna klara av att ens komma in på den utbildningen i Stockholm?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att bli domare så börjar du med att plugga ett gymnasieprogram som ger dig behörigheterna till att kunna söka till en juristutbildning, t.ex. Ekonomiprogrammet eller Samhällsvetenskapliga programmet.

    Juristprogram på högskola är ganska populära så det brukar krävas ganska höga betyg från gymnasiet. Här kommer en länk som förklarar lite mer i detalj vägar till domaryrket.
    http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/Arbetsomraden/Domare/Vagar-till-domaryrket/

    /Lena, Syv