marina
    Jag har studerat ekonomi kandidatexamen på södertörns högskola och har funderat på att bli ekonomilärare? Vad gör jag? Är det någon speciell kurs/program jag ska söka till och hur lång är isåfall utbildningen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marina!

    KPU = kompletterande pedagogisk utbildning, är en kort utbildning för dig som vill bli behörig lärare och redan har läst skolämnen på högskolenivå. KPU är på 90 hp, som motsvarar en högskoleutbildning á 3 terminer på heltid.

    Ta kontakt med den högskola/universitet där du vill läsa för mer information.

    Bästa hälsningar
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare