Jasmine
    Jag tänkte att jag vill jobba i Thailand men ändå jobba både med svenska och thailändska lagar. Jag undrar vilka utbildningar jag behöver ta för att kunna bli en advokat eller jurist som jobbar med detta.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jasmine,
    vi på FRåGA SYV vet inte vad som krävs för att bli jurist eller advokat i Thailand. Vi kan berätta för dig hur man blir en advokat i Sverige.
    I Sverige gäller följande:
    i grunden måste man skaffa sig juristexamen som endast går att göra via juristprogrammet som är 4,5 årigt program på universiteten. Läs vidare om hur man blir Advokat /i Sverige/ - på framtid.se/yrke/advokat

    Om Internationell Rätt
    Det finns utbildningar på högskolenivå, i Sverige, som på ett eller annat sätt handlar om "internationell rätt" - se listan på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=internationellrätt - du får gärna kontakta studievägledare på de utbildningar och fråga om de kan ge dig mer information, tips och råd.

    Liselotte