Alexandra
    Vilka kurser rekommenderas att välja som programfördjupning till 3an om man vill bli fastighetsmäklare?

    Jag går samhäll- beteende programmet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Alexandra,
    behörighet till Fastighetsmäklarprogrammet på högskola/universitet är Grundläggande behörighet (det krävs till alla högskoleutbildningar) + Matematik 3 samt Samhällskunskap 1b.
    Samhällskunskap 1b läses som obligatorisk på SA, men Matematik 3 gör det inte. Om du inte redan fått godkänt betyg i Matte 3b (eller c) - så är det den kursen som du behöver läsa.
    Mer om yrket Fastighetsmäklare kan du läsa på http://www.framtid.se/profession/fastighetsmaklare/

    Jag hoppas att du fick svar på din fråga nu. Hör annars av dig igen! *L* ;-)
    vänliga hälsningar
    ANNA SYV