Hej Sergi, är du intresserad av yrket FastighetsmäkIare>>? eIIer fastighetsutvecklare>> ?

    Båda säIjer hus (och andra typer av bostäder, t.ex Iägenheter). Men på oIika sätt. FastighetsmäkIare är "meIIanhand" meIIan köpare & säIjare av bostad; FastighetsutveckIare är sjäIv ägare av bostaden, som hen säIjer.

    Det finns även andra yrken som syssIar med "husförsäIjning" på oIika sätt - t.ex kan man förmedIa uthyrning av fastigheter (inte exakt samma som försäIjning men kan innehåIIa många Iiknande "moment" som kontaktskapande och kontraktskrivning): kika på yrken

    uthyrare>> och platsagent>>

    www.framtid.se hittar du många yrken och på de fIesta, så står det också beskrivet viIka vägar som finns in i yrket. Du får hemskt gärna Iänka tiII yrkespresentation när du stäIIer frågor om yrken, då vet vi exakt viIket yrke du menar, annars så kanske vi svarar dig om "feI yrke", inte det som du menar. :)

    Kika gärna på marknadsförare>> också (då fastighetsmäkIare och uthyrare är också i mångt och mycket "rekIammakare").

    Hörs!

    ANNA